KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

Ditt paket packas och skickas inom 24 timmar. Normal leveranstid är cirka 1-3 dagar, under högsäsong kan det ta längre tid. 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 månad., brev 14 dagar), fakturerar vi dig 195 SEK (inkl VAT) för vårt arbete med hantering av varorna.

Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska ordervärdet - detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Om ordervärdet understiger 400 SEK tillkommer en fraktavgift om 79 SEK (inkl. VAT). Vid ordervärde överstigande 400 SEK bjuder vi på fraktkostnaden.

BETALNINGSALTERNATIV
Kortbetalning
Du kan betala med Visa, Mastercard, American Express, Visa Electron och Maestro direkt på hemsidan. Betalningen sker säkert via Klarna. När du betalar med kort lagras inga av dina kortuppgifter hos oss.

Faktura
Vår fakturering sker i samarbete med Klarna AB. Betalningsvillkor är 14 dagar (0 kr i avgift). Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med lagstadgat belopp (f.n. 29 SEK) samt dröjsmålsränta.

Klarna Konto (delbetalning)
Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr tillkommer på fakturan. Läs de kompletta villkoren här.

Kvitto/Orderbekräftelse
När du lagt en godkänd beställning erhåller du ett e-postmeddelande som gäller som orderbekräftelse. 

PRISER
I alla priser ingår moms om 25 %. Om momsen skulle ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser med motsvarande belopp. Vi reserverar oss för eventuella tryck- och skrivfel.

ÅNGERRÄTT & REKLAMATION
Ångerrätt
Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer. Du har enligt distansavtalslagen rätt att häva ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar gälla den dag du mottar din beställning eller väsentlig del av denna. Ångerrätten gäller endast om varan är i väsentligt oförändrat skick. Du har som kund rätt att undersöka varan men du får inte bryta plomberingar eller prova produkten. Vid utnyttjande av ångerrätten är kunden ansvarig för både returkostnad och att varan kommer fram hel. Kontakta alltid kundtjänsten via e-post innan du skickar tillbaka en vara.

Ångerrätt är ej tillämplig för företag. Vid godkänd reklamation eller hävning av köp återbetalar vi summan för din beställning inom 30 dagar. Vid nyttjande av ångerrätt vänligen använd adressen längst ner på denna sida.

Reklamation
Är din vara skadad eller felaktig måste du reklamera varan inom skälig tid. Vi rekommenderar att reklamationen görs på baksidan av följesedeln. Beskriv felet noggrant och ange om du vill ha ny vara eller pengarna tillbaka. Vid godkänd reklamation ersätter vi givetvis dig för eventuella returfraktkostnader. Vid reklamationer används samma adress som för ångerrätt som du hittar längst ner på den här sidan.

PERSONUPPGIFTER
Vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med personuppgiftslagen (PUL). Vi garanterar att inga uppgifter om dig säljs eller används till reklamutskick från tredje part, utan endast används internt av oss. Din e-postadress används till orderbekräftelsen samt till övrig information om din beställning samt ett månatligt nyhetsmejl. Vill du göra ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret ber vi dig kontakta vår kundtjänst. Information om din beställning lämnas ut till Klarna om du har valt något av Klarnas betalningsalternativ hos oss. Vill du ta del av vilka uppgifter vi har sparade om dig, vänligen kontakta oss.

ÖVRIGT
Fakta och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer samt för slutförsäljning.

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. Bedrägeriförsök polisanmäls alltid av oss.

Tvist
Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på internet: http://ec.europa.eu/consumers/odr


Terms and conditions for ECOESTIC

General

These Terms & Conditions shall apply to all sales through [STORE NAME] and will exclude application of any deviating general or specific conditions or terms of buyer. No waiver or modification of these Conditions of Sale shall be binding upon [STORE NAME], unless approved in writing by an authorized representative of [STORE NAME].
Price and Payment

Every product is shown including tax. In the shopping cart you can see the total price including all fees, taxes, shipping and method of payment.

Delivery

The delivery time is stated in the shopping cart next to the various ways of delivery. If a service/product has another delivery time than expressed in the shopping cart, this delivery time will be stated in connection to the individual services/products.
In case [STORE NAME] has reason to question buyer's solvency or ability to pay for delivered products, [STORE NAME] have no obligation to make delivery, and shall be entitled to stop products under carriage, unless buyer makes advance payment for the delivery and other claims arising from the business relation or grants security which can reasonably be accepted by [STORE NAME].

Unclaimed packages

If you have chosen to pay by COD (Cash on Delivery) your delivery will be held for you by the local post office for four weeks. Unclaimed packages will be returned to us. For all unclaimed packages you will be debited all fees in connection with the return delivery.

Returning products/services

Returning a service/product is to be done on your expense, unless the product/service is faulty or damaged upon delivery. Returned products/services are to be sent as letters or postal packages, and not for COD. In case of a trade, [STORE NAME] will pay for the delivery of the replacement product/service. When you have applied the return policy you shall: -in the case of a product: return the product personally or by mail to us. -in the case of a service: make the material available to us, unless this poses significant stress to your person.

Return Policy

[STORE NAME] return period is 14 days.

[STORE NAME] shall, if under the jurisdiction of our return policy, refund you what you have paid for the product and/or service as soon as possible, but latest within 30 days of the product being returned or you informing us of wanting to return a service. You are oblige to pay for the return delivery of the product. [STORE NAME] will pay to send replacement products and/or services.

In your message to us you must clearly state that you regret your purchase. The return period is counted from the day you received the purchased the full, or a significant part of the product. If you have purchased a customized product -or a product with a significant personal customization, the return period is counted from the day [STORE NAME] have informed you about the product.

You do not qualify for our return policy if:

  • The service you have bought was commenced with your consent during the return period.
  • The price of the service purchased fluctuates with the financial market (ie Stock options).
  • Due to the physical nature of the service, it is not returnable.
  • The seal of authentication of the product has been broken/opened.

 

When returning a product/service:

  • You are obliged to keep the product/service in the same condition as when delivered.
  • You must not have used the product/service, however you have the right to investigate the condition the product was in when delivered. If damage or harm is caused to a product while investigated the product does not qualify for the return policy.

 

Guarantees and Services

We guarantee you a safe and secure product of the highest quality. At least question marks we ask you to contact our customer service and we will then compensate or reimburse you for your products.

Privacy Policy

When ordering a product/service you will be asked to fill in you personal information. Upon purchase you agree to this information is stored in accordance with [STORE NAME]'s privacy policy in order to fulfill our agreement to you as our customer. In accordance to the Swedish law of Personuppgiftslagen (198:204) you have the right to know the information [STORE NAME] have registered about your person. If the information is erroneous, incomplete or irrelevant, you may ask to have your information corrected and/or removed. If this is the case please contact us by e-mail.

Force Majeure

[STORE NAME] is not liable for any non-performance caused by circumstances beyond our control, which directly or indirectly prevents, obstructs or renders production, delivery or freight uneconomical until such obstacle has been removed (force majeure). Such circumstances shall be deemed to include difficulties to procure raw materials as well as other difficulties and disturbances, including but not limited to war, riot, labour conflicts, fire, flood, storm, accident, fuel or power shortages, transportation shortages, obstacles or interruptions regarding transportation at sea and breakdowns or interruptions of any kind as regards to our equipment or facilities, which are deemed necessary for the performance of our agreements' obligations.


Allmenne vilkår / kjøpsvilkår ECOESTIC

Priser og betaling

Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handlevognen vises totalprisen inklusive alle avgifter, moms, frakt og eventuelle betalingsgebyr.
Betalingsvilkår oppgis i handlevognen, avhenging av valgt betalingsmåte.
Fraktvilkår oppgis i handlevognen, avhengig av valgt fraktmetode.

Angrerett

Angrefristen er på 14 dager.

I tilbakemelding til oss må det framkomme tydellig at dere ønsker å benytte angreretten. Angrefrisen løper fra den dagen dere mottar varen eller en vesentlig del av den. Hvis avtalen gjelder en vare som er laget på bestilling eller en vare som har blitt gitt personlig preg, begynner angrefristen å løpe den dagen dere har mottatt informasjon.

Angrefristen gjelder ikke hvis:

  • Tjenesten er påbegynt i løpet av angrefristen med deres samtykke,
  • prisen er avhengig av svingninger i finansmarketdet, som f.eks. på en aksje,
  • varen er i en slik tilstand at den ikke kan leveres tilbake,
  • forseglingen på lyd- eller bildeopptak eller dataprogram er brutt. Som forsegling regnes også teknisk plombering.

Når dere benytter angreretten er dere:

Ansvarlig for at varen er i samme forfatning som da dere mottok den. Dere kan ikke bruke varen, men naturligvis kan dere undersøke den forsiktig. Hvis varen skades eller blir borte på grunn av uforsiktig håndtering av dere, frafaller angreretten.

Garantier og service

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven.

Leveranser

Leveransetid

Leveransetided oppgis i handlekurven under respektive fraktmetoder. Hvis en vare har avvikende leveransetid, oppgis det ved den respektive varen.

Pakker som ikke hentes

Hvis dere velger oppkrav som fraktmetode vil varen ligge på deres lokale postkontor i opptil 4 uker. Varer som ikke hentes innen denne fristen blir returnert til oss. For alle varer som ikke hentes, forbeholder vi oss retten til å fakturere kostnader for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndteringsavgift, per i dag satt til 150,-

Returer

Returfrakt må dere selv bekoste med mindre varen er defekt eller vi har levert feil vare. Retur skal sendes som brev eller pakke, ikke som oppkrav. Ved bytte betaler vi for frakt av ny vare til dere.

Når dere benytter angreretten må dere,

  • hvis det gjelder en vare, sende eller levere den tilbake til oss,
  • hvis det gjelder en tjeneste, gjøre materialet tilgjengelig for oss, med mindre dette skulle innebære problemer for dere.

Tilbakebetalingsplikt:

Hvis dere benytter angreretten, forplikter vi oss til å betale tilbake deres betaling for vare senest 30 dager etter at vi har mottatt varen, eller hvis det gjelder en tjeneste senest 30 dager etter at vi har fått melding om at dere ønsker å benytte angreretten. Dere må selv betale eventuelle returkostnader for å sende tilbake varer.